Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2

Valdres snudde til 1-2 borte mot Ørn-Horten

"Verdens beste spåmann" Hai Lee Yang hadde forutsagt Ørn-seier mot Valdres FK. Det viste Valdres-spillerne liten respekt for, å kunne gå av banen med tre viktige poeng etter å ha snudd kampen i andre omgang. - Og mens spillerne vant kampen på banen hadde Drageberget få problem med å vinne kampen mot "ørnane" på tribunen.

Men det begynte ikke bra for Valdres. Ørn dominerte kampen i første omgang, og tok ledelsen allerede etter 12 minutter ved Jarle Belaska. Valdres manglet trykk og aggressivitet fra start, men jobbet seg gradvis inn i kampen. Det var likevel fortjent at Ørn gikk til pause med 1-0 ledelse.

Andre omgang ble bedre for Valdres, og etter 50 minutter kunne sør-aurdølen Edmund Chappy sette inn utligningen. Det var en poler som gikk via to stenger og rullet de nødvendige centimetrene over målstreken. Etter dette stod kampen og vippet, men nok en gang avgjorde Mato Grubisic med et flott hodestøt sju minutter før full tid. Naturlig nok ble det et visst trykk mot Valdres-målet på slutten, men fornuftig spill gjorde at valdrisene greide å holde til mål.

Morten Skjærstad hadde gjort to endringer på laget fra sist helgs kamp mot Vålerenga: Øyvind Lund startet kampen på midtbanen og Edmund Chappy på vingen. Skjærstad mener elles at laget hans ikke gjorde noen stor prestasjon spillemessig i Horten. Selv om det har blitt tre seire i innledningen av sesongen har Valdres ennå tilgode å vise storspillet. Kanskje kommer det i onsdagens cupkamp mot Frigg? Dette skulle i alle fall være en god anledning for gutta til å slå seg løs.

Joakim Wiik måtte ut med strekkskade i Horten, men det er ennå for tidlig å si hvor alvorlig skaden er.

Ørns oppsummering av kampen samt bilder kan du finne her:

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land