Valdres FK tapte 2-1 i treningskamp mot Hønefoss

Valdres startet kampen godt, men med en midtperiode av 1. omgang som ikke holdt mål ble Hønefoss for sterke og det ble dermed et ettmålstap mot Tippeligalaget Hønefoss

Hønefoss - Valdres FK 2-1(2-0)

Valdres FKs lag: Baja - Brenden, Shkodran, Radovic, Wiik - Pachu (Høglien), Morgan, Sondre, Fera (Can), E. Chappy (D. Chappy) - Grubisic.

Hønefoss stilte med de som satt på benken i lørdagens tippeligakamp mot Lillestrøm. Blant dem var Begure, Christoffer Dahl og Kevin Larsen, så matchingen skulle det ikke stå på.

Som sagt startet vi kampen greit. Hønefoss hadde ballen mye, men greide ikke å skape nevneverdig trøbbel for vår backfirer. Men midt i 1.omgang smeller det på to langskudd og dermed ligger vi under 2-0. Etter det forsetter Hønefoss å styre mye av banespillet, men vi er farlige på kontringer. Både Mato og Fera har store nok muligheter som kunne blitt omsatt til tellende resultat. Mato sin sjanse kommer etter glimrende frispilling fra Pachu.

I 2.omgang er det vi som styrer mye av banespillet. Tidlig i omgangen setter Mato inn 2-1 reduseringen etter et innlegg signert Joakim Wiik. Etter dette forsetter vi å skape muligheter. Både Pachu, Mato og Mesut har muligheten til å tegne seg på scoringslisten. Det eneste Baja har å gjøre i denne omgangen er å redde ett skudd - fra en Hønefoss-spiller som er på tur gjennom vår backfirer.

Alt i alt en positiv 2.omgang som vi tar med oss videre i oppkjøringen inn mot seriestart!