Unggutta viste seg fram for Ole

Ungdommene i Valdres FK fikk onsdag sjansen til å vise seg fram for Ole Skouboe gjennom en hurtig avtalt treningsmatch mot Gjøvik FF.
Den nye treneren ville gjerne se gutta på stor bane, og uttalte etter kampen at både været og spillet hadde vært friskt! (Bildet: Tomas Varpestuen (t.v.) har overtatt i mål etter Kai Erik Rundbråten.)

Valdres stilte med dette laget fra start:

Keeper: Tomas Varpestuen

Forsvar: Lars F. Brateng, Joar Hoberg, Henrik Fossholt og Joakim Wiik

Midtbane: Mahmoud (Mac)Laham, Robert Rabben og Kristian Tuv

Angrep: Ardjan Fera, Simen Høglien og Desmond Chappy

Andreas Dyve, Rolf E. Hagadokken, Jon Fossholt og Kristian Bakken ble byttet inn.

Mato Grubisic observerte kampen fra sidelinja, og mente det var mange gode enkeltprestasjoner å se, samt at laget greide å produsere en del sjanser. Gjøvik FF var ikke mye bedre enn våre unggutter, men vant kampen  2-0. Målene til hjemmelaget kom etter det Grubisic karakteriserer som "litt vel ambisiøst forsvarsspill". Mahmoud (eller Mac) fra Skjetten (17 år) prøvespilte i denne kampen, og viste seg fram på en positiv måte, ifølge Grubisic.

A-laget vil nå trene fram til 18/19 desember, før juleferien setter inn. Treningene framover vil bli ledet av Grubisic, Jan Tore Vik og Bjørn Rudolf Øygard, før "sjefen sjøl" er tilbake i midten av januar.