Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Taktisk triumf for Gjøvik

Valdres åpnet kampen best og holdt ballen komfortabelt i laget. Men istedenfor å søke løsninger framover på banen ble det altfor ofte til at man valgte "sikre" løsninger bakover eller på tvers. Hvor sikkert det var viste seg da Gjøvik snappet opp en bakoverpasning etter 13 minutter og Skonnord satte ballen i mål. Tjue minutter senere vant Gjøvik igjen ballen, og denne gangen var det Piotr Gawecki som satte ballen forbi Rundbråten. Valdres fikk riktignok en redusering før pause; Det var Ardjan Fera som sendte i vei noe som sikkert var ment som et innlegg, men som rullet forbi alle, inkludert Gjøviks keeper, og i mål.

Andre omgang fortsatte som første: Valdres hadde ballen mest, men fant sjelden veien framover. Etter 51 minutter var Rundbråten uheldig med et utspill og sendte ballen rett i beina på en Gjøvik-spiller. Lars Johan Kollshaugen kunne score uten store problemer. Resten av kampen kontrollerte Gjøvik greit. Laget lå kompakt og Valdres greide sjelden å spille seg til sjanser. Et frispark ved Mato Grubisic pyntet rktignok på resultatet, men da var alt for sent.

Mato scoret, men for sent.

Valdres vant kampen på Gjøvik klart når det gjaldt ballbesittelse. Men spillerne ble ofte for feige når det gjaldt å finne løsninger framover. Når Valdres spilte ballen bakover eller på tvers fikk Gjøvik tid til å organisere seg og forberede gjenvinning. Å få ballen til å gå i lengderetningen må derfor bli en hovedsak i de tre kampene som gjenstår.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land