Skjærstad avsluttet med seier

Det var hjemmelaget som tok ledelsen i Larvik, da Thomas Ohnstad headet ballen i mål etter corner. Valdres hadde hatt initiativet i begynnelsen av kampen, og tok også over igjen mot slutten av omgangen. Utligningen kom etter 39 minutter; Det var Mato Grubisic som fyrte av fra utenfor 16-meteren. Fin scoring!

Også Srjan Radovic fikk en god avslutning på karrieren i Valdres FK. Åtte minutter ut i andre omgang ga han Valdres ledelsen 2-1 ved å heade inn en corner. Valdrisene hadde etter dette god kontroll bakover, og et rødt kort til hjemmelagets Mats Haakenstad etter 67 minutter gjorde oppgaven enklere. Det var Pachu som ble hindret på veg mot mål, men kortet var ifølge Skjærstad vel strengt dømt. Det følgende frisparket ble tatt av Alonso Gonzales, som feide ballen rett i vinkelen! En scoring av første klasse! Valdres hadde etter dette få problemer med å sikre poengene, og hadde flere gode muligheter på overganger mot slutten. Med en firemålsseier ville Valdres gått forbi Fram på tabellen, noe spillerne var vel klar over, men til tross for gode sjanser endte kampen 1-3. Dermed sjetteplass til Fram og sjuende til Valdres.

Valdres var ifølge Morten Skjærstad solide bakover i dag, og samtidig mer effektive framover enn det som har vært tilfelle i det siste. Mot slutten kom stortalentet Andreas Dyve inn og hadde muligheter til å gjøre sitt første mål i andre divisjon. En annen junior, Joar Hoberg, fikk sin debut på A-laget de siste minuttene.