Storeslem på Otta

Etter to gode kamper forrige helg for dame- og juniorlaget, var vi spent før oppgjøret mot Otta søndag ettermiddag. Jentene var heldigvis påskrudd og leverte en meget god 1.omgang og kontrollerte det hele inn til en komfortabel seier i 2.omgang. Med 0-9 borte mot Otta fortsetter jentene å imponere i 3. divisjon.

Som sagt var 1. omgang god. Jentene var konsentrert og løste arbeidsoppgavene som avtalt på forhånd. De tok tak fra start, vant duellene, beveget seg smart og var presise i pasningsspillet. Spesielt imponerte jentene i kombinasjonsspillet i 1. omgang. De lot ballen gjøre jobben og var flinke til å bevege seg i forhold til ballfører. Thea som gjør en god 1. omgang satte inn to nye mål (15. og 24. spilleminutt) og Marthe scorer på et frispark.

Starten på 2. omgang ble en liten nedtur sammenlignet med 1. omgang. Riktignok scorer vi to mål (Jorid etter 49. minutt og May Liss etter 57. minutt) tidlig i omgangen, men vi dominerte ikke i samme grad som før hvilen.   Kanskje følte vi oss litt for trygge og jobbet av den grunn ikke like godt for hverandre.

Det ble gjort mange bytter i 2. omgang og alle i tropp fikk sine minutter på banen. Med friske bein på bane tok vi på ny tak i kampen og satte yterligere fire mål mot slutten av kampen. Anita som fikk 20. minutter scorer tre mål, mens Anja scorer et.

Med 0-9 borte mot Otta og tre nye poeng, ligger Valdres på 3. plass i 3.divisjon. Neste kamp for damelaget er hjemme mot Lillehammer 2 førstkommende fredag kl. 19:30.

Otta - Valdres FK: 0-9 (0-3)

Øya Stadion, 11.9.2011

Mål: 0-1 (15) Thea, 0-2 (17) Marthe, 0-3 (24) Thea, 0-4 (49) Jorid, 0-5 (57) May Liss, 0-6 (74) Anita, 0-7 (77) Anja, 0-8 (81) Anita, 0-9 (89) Anita

Laget: Gro (Mari fra 60. minutt), Anette (Camilla fra 70 minutt), Solveig, Jorid, Elin (Malin fra 75. minutt), Gine (Silje fra 70. minutt), Marthe, Stine, Kristin (Mariann fra 75. minutt), May Liss (Anita fra 70. minutt) og Thea (Anja fra 60 minutt).