God uke for damelaget

Etter 1 poeng borte mot Raufoss 2 forrige fredag, fulgte damelaget opp med to seiere hjemme på Blåbærmyra. Med 5-1 over Otta på onsdag og 3-0 over Nordre Trysil på fredag, ligger damelaget nå på 2.plass i 3.divisjon.

Valdres FK - Otta: 5-1 (2-0)

Valdres FK

Gro, Anette, Solveig, Jorid, Elin (Malin fra 80 min), Mariann, Marthe, Stine (Kristin fra 60 min), Thea (Anja fra 80 min), May Liss (Anita fra 75 min.) og Gine

Mål: 1-0: Marthe (4), 2-0: May Liss (6), 2-1: Therese (54), 3-1: May Liss (66), 4-1: Solveig (81) og 5-1: Anita (84)

Det ble en god start på kampen mot Otta på onsdag. Allerede etter 6 minutter spill ledet jentene 2-0, etter mål av Marthe og May Liss. Vi styrte det meste av spillet i 1.omgang og gikk til pause med en fortjent 2-0 ledelse. 2. omgang startet ikke like bra som 1. omgang og Otta fikk redusert til 2-1 etter et flott frisparkmål etter ca. 5 minutt. Heldigvis klarte jentene å få samlet seg og satte inn tre nye mål mot slutten av kampen. Alt i alt en fortjent seier til jentene, etter tidvis mye fint spill og god laginnsats.

Valdres FK - Nordre Trysil: 3-0 (1-0)

Valdres FK

Gro, Anette, Solveig, Jorid (Camilla fra 82 min), Elin (Malin fra 87 min), Mariann (Anja fra 78 min), Marthe, Stine (Silje fra 84 min), Thea (Kristin fra 87 min), May Liss (Anita fra 84 min) og Gine

Mål: 1-0: May Liss (15), 2-0: Thea (51) og 3-0: Solveig (83)

Etter seieren mot Otta på onsdag ventet nok en tøff kamp. Denne gang mot Nordre Trysil. Det ble en jevn kamp, der gjestene fra N. Trysil stod for de første målsjansene. Heldigvis for oss klarte vi å rette opp feilene og en god Gro i mål holdt buret reint. Alt i alt fremstår laget meget solid i denne kampen. Foruten N. Trysil sine sjanser innledningsvis har vi god kontroll og vinner fortjent 3-0. Målscorere ble May Liss, Thea og Solveig.