Uavgjort mot LSK Kvinner 2

Damelaget spilte 1-1 mot LSK Kvinner 2 søndag ettermiddag. I en jevnspilt kamp var valdresjentene nærmest seier.

Det var Valdres som kom best i gang i kampen. Allerede etter 3 minutt fikk Valdres tildelt straffe etter en hands. Straffen satte Marthe sikkert i mål. En god start for jentene, og spesielt første halvdel av 1. omgang løser de sine arbeidsoppgaver godt og har god kontroll på LSK. Med et hurtigere balltempo og mer besluttsomhet kunne de ha straffet et litt tamt og usikkert LSK-lag i ennå større grad.

LSK sin scoring kom etter 26 minutters spill. Et oppspill fra venstre kant blir tatt ned av LSK's Siri Delviken og hun får nokså enkelt plassert ballen i åpent mål. Godt utnyttet av LSK, mens mindre godt forsvarsspill hos oss. Med god nok balanse i laget, svikter det i markeringsspillet bak.

Selv om det ikke ble flere mål i kampen, ble 2. omgang friskere en 1. omgang. LSK bidro i stor grad til dette, men valdresjentene fikk også større fart på føttene. Strukturmessig holder de seg godt, og slipper LSK til få scoringssjanser. Nærmest scoring er Valdres på en corner, der dommeren annullerer målet fordi han mener at keeperen blir hindret fra å gå ut i feltet.

Alt i alt fikk vi en nyttig gjennomkjøring mot LSK sitt rekruttlag. Jentene legger ned en god innsats og viser periodevis godt spill. Det varierer alikevel litt for mye ennå, så tiden fram mot seriestart må brukes godt. Forhåpentligvis får vi også på plass spillere som har vært ute med skade i lengre tid.

LSK Kvinner 2 - Valdres FK: 1-1 (1-1)
Mål: Marthe Botten (3), Siri Delviken (26)
Innbytter: Kristin for Anja (etter 35 min), Malin for Elin (etter 65 min), Marit for Monica, Silje for Malin og Mari for Gro (etter 80 min)